Naruto PBF

Nie jesteś zalogowany na forum.

Ogłoszenie



NEWS

Wystartował I egzamin na Chunina wszystkie drużyny serdecznie zapraszamy!
Wyniki konkursu graficznego już za nami! Również lista użytkowników miesiąca została ogłoszona.






ŚWIAT

Brak

KONTAKT


Administracja:
Mellion - 16028310

Avarice - 49502673

Rinkiari - 9437415

Moderatorzy:
Gaizo - 1954380

Yami - 12310728

#1 17-03-2016 17:16:59

Mellion
xp0xew.jpg
Dołączył: 11-03-2016
Liczba postów: 713
Windows 8.1Chrome 49.0.2623.87

Statystyki

~WSTĘP~

Statystyki pełnią bardzo ważną rolę we wszystkich grach typu RPG, tak samo jest i na naszym forum.
Na Naruto PBF mamy do czynienia z sześcioma rodzajami statystyk - Szybkością, Zręcznością, Witalnością, Reakcją, Chakrą, oraz Odpornością na obrażenia.
Każdy gracz ma własną koncepcję na rozłożenie punktów statystyk, jedni wolą być diabelnie szybcy, a inni silni jak woły.
Należy jednak pamiętać, że bardzo często wysoki poziom jednej statystyki, przy jednoczesnym zaniedbaniu innych, wcale nie działa na naszą korzyść.
Przykładowo, jaki pożytek będzie miał ninja z bardzo wysokiej reakcji, gdy jednocześnie jego szybkość, oraz zręczność będą miały zbyt niskie wartości?
Innymi słowy, będzie w stanie zauważyć w porę każdy atak, lecz nie uniknie go bo będzie za wolny i za mało zręczny.
Istnieje wiele takich zależności, dlatego zanim rozdamy punkty statystyk należy zastanowić się, jak nasza postać będzie walczyć - w zwarciu, na średnim dystansie, a może na długim? 
Poniżej opisano właściwości każdej ze statystyk.

1) Szybkość - odpowiada za prędkość poruszania się naszej postaci, oraz wykonywanych przez nią czynności. Może mieć kluczowy wpływ na ocenę walki, w przypadku, gdy pojawi się spór typu "kto zaatakował szybciej". Ma także wpływ na uniki, co prawda mniejszy niż zręczność i reakcja, ale nadal.
Warto przy tym dodać, że bez odpowiednio dużej zręczności nie będziemy w stanie wykonywać gwałtownych zwrotów gdy dajemy z siebie 100%, a przy długotrwałym sprincie bez odpowiedniej witalności możemy się szybko zmęczyć.

2) Zręczność - odpowiada za szeroko pojętą zwinność naszej postaci, zwłaszcza gdy poruszamy się na pełnej prędkości. Przede wszystkim służy do walki wręcz, używania broni białej, oraz do uników. Razem z szybkością, jest również niezwykle istotna przy tempie wykonywania pieczęci do danego jutsu.  Odpowiada również za celne trafianie wyrzucą przez naszą postać bronią, oraz w mniejszym stopniu za celność wykonywanych technik. Każdy shinobi zazwyczaj umie trafić shurikenem czy nożem kunai do celu, dlatego ta statystyka znajduje zastosowanie jedynie przy większych odległościach, lub gdy nasza postać chce trafiać niezwykle precyzyjnie w wybrany punkt, czy szybko poruszające się obiekty.

3) Witalność - odpowiada za siłę, wytrzymałość oraz kondycje naszej postaci. Połowa tej cechy jest liczona w odporności na obrażenia.

4) Reakcja - odpowiada za szybkość reagowania naszej postaci na odebrane bodźce. Jest na równi ze zręcznością niezwykle ważna przy unikach, lub stosowaniu obronnych technik na czas. Warto dodać, że im bliżej przeciwnika się znajdujemy tym większy ma ona wpływ na sukces uniku.
Jest ona także wymieniana sporadycznie przy niektórych opisach jutsu, aby gracze mogli sobie lepiej poradzić z przełożeniem działania techniki na realia forum.

5) Chakra - odpowiada za poziom energii naszej postaci, która powstaje w wyniku połączenia sił witalnych oraz duchowych. Statystyka ta jest praktycznie najważniejsza, dla osób które wykonują duże ilości technik, lub takie, które pochłaniają spore ilości chakry. Bez niej, postać gracza nie jest w stanie wykonać, ani utrzymać żadnego jutsu. Każda ranga posiada bazową ilość chakry, więc gdy następuje awans poziom chakry sam zwiększa się nieznacznie, jednak ilości te są dość niskie i zaleca się zainwestowanie w ową statystykę kilku dodatkowych punktów.

6) Odporność na obrażenia - Statystyka której nie da się rozwijać. Ląduje tu połowa naszej witalności i pomaga określić sędziemu czy przeżyjemy dane obrażenia.

________________________________________________________________________________________________________________________________
~LIMIT PUNKTÓW~

Każda statystka (nie licząc chakry) objęta jest limitem 50 punktów. Nie można przekroczyć owej wartości przy rozdawaniu punktów statystyk.
Co zatem pozwala wyjść poza ten limit?
Bardzo wiele rzeczy - Umiejętności Poboczne, Kekkei Genkai, Umiejętności Główne, itd.
Uwaga! Należy pamiętać, że liczba "0" przy chakrze nie oznacza, że jej nie mamy, lecz posiadamy jej bazową ilość (np. dla Studenta Akademii będzie to 10 000).
Natomiast, gdy będzie ona wynosiła przykładowo "5", dodajemy ową wartość pomnożoną przez 1000 do bazowej ilości chakry odpowiedniej dla naszej rangi.
Mówiąc prościej, jeden punkt statystyk dodany do chakry, to +1000 chakry dla naszej postaci. Dlatego, gdy gracz jest Studentem Akademii, a do statystyki chakry doda liczbę "5", otrzyma on łącznie 15 000 chakry.
Każda statystyka ma na początku wartość równą 10/50. Poniżej podano kilka przykładów i sytuacji związanych z punktami statystyk. Wyjątkiem jest statystyka chakry, która wynosi 0.

.

Statystyki domyślne, przed rozpoczęciem gry na forum.

Witalność: 10/50
Szybkość: 10/50
Reakcja: 10/50
Zręczność: 10/50
Chakra: 0
Odporność na obrażenia 5

Przykładowe statystyki Studenta, po rozdaniu początkowych 40 punktów.

Witalność: 20/50
Szybkość: 20/50
Reakcja: 20/50
Zręczność: 20/50
Chakra: 0
Odporność na obrażenia 10

Statystyki tego samego Studenta, po zakupieniu ciężarków.

Witalność: 20/50
Szybkość: 15/50 (-5/+5 Ciężarki) = 10
Reakcja: 20/50
Zręczność: 20/50
Chakra: 0
Odporność na obrażenia: 10

Statystyki tego samego Studenta, po doliczeniu umiejętności początkowej.

Witalność: 20/50
Szybkość: 15/50 (-5/+5 Ciężarki) = 10
Reakcja: 20/50
Zręczność: 20/50 (+5 Akrobata) = 25
Chakra: 0
Odporność na obrażenia: 10

KOMENTARZ:
Jak więc widać, bazowa wartość rozdanych przez nas statystyk nigdy nie ulega zmianie. Wszelkie pasywne bonusy wynikające z umiejętności pobocznych, przedmiotów, czy artefaktów, zapisujemy w nawiasie, a następnie ostateczną wartość statystyki po znaku równości. W przypadku umiejętności, która nie działa pasywnie, a okresowo również zapisujemy ją w nawiasie obok przedmiotów i innych pasywnych bonusów, lecz po znaku równości nie wliczamy jej do wartości statystyki. Zapisujemy ją w nawiasie, tak jak zrobiono to powyżej - innymi słowy jest to maksymalna wartość, jaką może osiągnąć nasza statystyka podczas walki, lecz nie musi. W przypadku, gdy umiejętność posiada dwa poziomy, których można używać naprzemiennie, zapisujemy ten wyższy. Przeciwnika należy informować o wszelkich zmianach naszych statystyk podczas walki, aby uniknąć niepotrzebnych nieporozumień. Nie musimy mu jednak zdradzać wszystkich szczegółów, wystarczy podać wartości statystyk, które w danej chwili posiadamy. Poniżej podano przykłady, jak zapisać swoje statystyki w walce - dotyczą one tego samego studenta co wyżej. Uwaga! Poziomu swojej chakry nie podajemy nigdy!


Statystyki tego samego Studenta, podane przeciwnikowi w walce.

Witalność: 20/50
Szybkość: 10/50
Reakcja: 20/50
Zręczność: 25/50
Odporność na obrażenia: 10

Statystyki tego samego Studenta, podane przeciwnikowi w walce, po zdjęciu ciężarków.

Witalność: 20/50
Szybkość: 20/50
Reakcja: 20/50
Zręczność: 25/50
Odporność na obrażenia: 10

________________________________________________________________________________________________________________________________
~STATYSTYKI WYKRACZAJĄCE POZA LIMIT~

Poniżej opisano efekty, które następują po przekroczeniu standardowego limitu statystyk.
Innymi słowy, uwzględniono tu wartości, które przekraczają 50 punktów (np. po aktywowaniu jakiejś umiejętności).
Należy pamiętać, że to tylko wskazówka jak powinno się interpretować owe liczby, nie należy się kurczowo trzymać poszczególnych opisów, gdyż w walce występują różne sytuacje i nie zawsze wszystko co tu napisano się sprawdza.

Szybkość:
0-50: Zwyczajna dla shinobi szybkość.
51-79: Ponadprzeciętna szybkość, pozwalająca na bardzo szybkie wyprowadzanie ciosów czy błyskawiczny sprint.
80+: Niesamowita prędkość, czasem urastająca do poziomu niewidocznej dla zwykłego ludzkiego oka (powyżej 100), dużo słabsi przeciwnicy mogą nie być w stanie zareagować na ataki osoby z taką szybkością.

Reakcja:
0-50: Zwyczajna dla shinobi reakcja.
51-79: Ponadprzeciętna reakcja, użytkownik jest w stanie unikać większości ataków.
80+: Tak zwany "szósty zmysł". Taka osoba intuicyjnie unika ataków, szybciej niż jej własny mózg zdąży je odnotować.

Zręczność:
0-50: Zwyczajna dla shinobi zręczność i celność.
51-79: Taka osoba posługuje się bronią w stopniu mistrzowskim, nawet taką której nigdy nie miała w rękach i wykonuje zręczniejsze, oraz szybsze od przeciętnego ninja uniki.
80+: taka osoba jest w stanie wykonać unik praktycznie przed każdym atakiem, jeżeli oczywiście ma odpowiednią ilość reakcji, dodatkowo jest niemal nie do pokonania w walce w zwarciu, praktycznie zawsze trafia w cel bronią miotaną

Witalność:
0-50: Zwyczajna dla shinobi witalność.
51-79: Bardzo dobrze zbudowana osoba, każdy jej cios zadaje potężne obrażenia wrogom, a ponadto jest niezwykle wytrzymała (kondycyjnie).
80+: Użytkownik posiada niesamowitą siłę, każde jego uderzenie może być zabójcze, ponadto jego wytrzymałość (kondycyjna) jest w stanie zdzierżyć nawet najdłuższe oraz najszybsze sprinty. Oprócz tego taka osoba wykazuje się większą odporność na ataki.

UWAGA! Jeżeli deklarujemy, że walczymy z kimś nie patrząc mu w oczy to oznacza, że niektóre nasze statystyki spadają. Są to:
Zręczność - 20 punktów.
Reakcja - 50% posiadanej reakcji.
Osoby ze Zręcznością równą lub powyżej 70 punktów są w stanie walczyć nie patrząc w oczy przeciwnika ze 100% skutecznością, co powoduje brak jakichkolwiek ujemnych modyfikatorów.


.
.
..
.
.


ealdhz.jpg

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot
Administrator Główny mod Moderator Student Akademii Genin Chunin Tokubetsu Jounin Jounin Sannin Legendarny Sannin
Forum Naruto PBF podlega ścisłej ochronie praw autorskich. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie jakiegokolwiek materiału bez zgody autorów jest niezgodne z prawem.
Toplisty
PBF Wars .: ANIME TOP100 :. Najlepsze strony o Anime i Mandze w necie
Wymiana
BlackButler HogwartDream

Stopka

Forum oparte na FluxBB